آنها برای وارد کردن روغن به عنوان بخار به سیستم هوای فشرده طراحی شده اند. با این حال، اگر ماشینهای جدیدی را مشاهده کنید که از هوای فشرده استفاده میکنند، متوجه خواهید شد که این دستگاهها دیگر به ندرت مورد استفاده قرار میگیرند. چرا؟
محصولات اولیه روغن زن پنوماتیک فستو مانند شیرها و سیلندرها از لاستیک طبیعی و سایر مواد برای آب بندی استفاده می کردند. در واقع، چرم اغلب برای مهر و موم میله سیلندر استفاده می شد.
آیا تا به حال اصطلاح “بسته بندی” را شنیده اید؟ این مواد برای آب بندی موثر و کاهش اصطکاک به روغن کاری نیاز داشتند. به همین دلیل است که روان کننده ها وجود دارند برای تامین یک منبع ثابت روغن برای آب بندی دریچه ها و سیلندرها.
با این حال، مواد مهر و موم راه طولانی را پیموده اند. رایج ترین ماده ای که اکنون برای مواد آب بندی برای اجزای پنوماتیک استفاده می شود نیتریل است که یک کوپلیمر لاستیک مصنوعی است.
برخی از تولیدکنندگان مهر و موم نیز محصولاتی مانند تفلون را به ترکیبات نیتریل خود اضافه می کنند تا روان کنندگی بیشتری داشته باشند. این اجازه می دهد تا مهر و موم به طور موثر بدون روغن کاری اضافی کار کند.
همچنین سازندگان محصولات پنوماتیکی در هنگام مونتاژ گریس های خاصی را به آب بند اضافه می کنند. این گریس ها برای پوشش سطوحی که در تماس با مهر و موم هستند.
طراحی شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که در برابر خشک شدن یا تخریب مقاومت کنند. پس چرا روان کننده های پنوماتیک دیگر حتی عرضه می شوند؟
هنوز چند محصول پنوماتیکی وجود دارد که نیاز به روغن کاری داخلی دارند. هر کسی که از ابزار پنوماتیک استفاده می کند می داند که روغن ماشین سبک باید به طور دوره ای اضافه شود.